earth_to_air.jpgLäste i Expressen för några veckor sedan en artikel om erotiska mentorer. Det är sexlärare som lär ut kärlekskonst till män, kvinnor och par praktiskt.

I artikeln säger erotikpedagogen Ylva Franzén.
– Behovet är stort. Många kvinnor frågar efter en erfaren man som kan lära dem orgasmisk njutning.
Vidare kan man läsa:
.

I USA är erotiskt mentorskap etablerat. Psykologer och terapeuter hänvisar sina klienter till personer som rent praktiskt kan hjälpa dem. Och i Danmark finns det gott om personer som erbjuder österländsk, tantrisk, sex.
– Det kan handla om att få hämningar att släppa, att lära sig slappna av, att få orgasm på nya sätt och att tillsammans arbeta för att upptäcka njutningsställen, säger Ylva Franzén.

I Sverige är företeelsen ny. Det förekommer också här att terapeuter rekommenderar par, kvinnor och män att söka upp utvalda erotiskt erfarna personer. Men det sker i det tysta. Men när pengar kommer in i bilden kan det klassas som prostitution.
– Vi svenskar är inte så frigjorda som vi tror. Jag tycker att man kan ta betalt för en erotisk upplevelse. Det här handlar inte om att utnyttja någon, som prostitution nog kan göra.
.

sensualrose.jpgNär jag läser artikeln så känner jag att det dessa sk erotiska mentorerna gör kan liknas mycket vid mitt eget jobb som eskort. Jag förvånas också över att en sexolog som Ylva Franzén kan säga att ett erotiskt mentorskap inte handlar om att utnyttja någon som prostitution nog kan göra!

Att anlita en erotisk menor i Sverige idag strider mot sexköpslagen och jag förbluffas över att hon vågar berätta att terapeuter rekommenderar sina klienter att söka upp dessa erotiska mentorerna! Kan nog tolkas som en form av koppleri!

Är detta ett sätt att göra prostitutionen rumsren och/eller accepterad? Det är kanske dags för mig att kasta bort min Sensuella Q Konsult titel och ersätta den med Sensuell Qvinnlig Erotisk Mentor!
.

Erotiska mentorer hjälper oss att bejaka, besvara och utveckla vårt naturliga erotiska liv som påverkar vår hälsa på ett djupgående sätt och därmed samhällets hälsa. Jag föreslår att vi skapar en utbildningsväg för detta nya yrke!
.

badar.jpgSå säger Freya, 63, som arbetar som erotisk mentor och som erbjuder tantriska behandlingar i Sverige, Kalifornien och på Hawaii. Fredrik 43 planerar att starta företag och göra sexuellt lärande till sitt yrke. Det kan exempelvis handla om att hjälpa kvinnor komma över sexuella blockeringar, som orgasmsvårigheter.

Jag tycker det här är kanon och jag vet att behovet är stort. Jag har själv funderat om jag inte skulle bättra på min egen utbildning så att jag kan i framtiden arbeta som sexolog, sexterapeut / sexualrådgivare… kanske i kombination då med att jag är en erotisk mentor!
.

När jag söker efter ordet erotisk mentor på nätet då hittar jag en hel hemsida! Där kan man bl.a. läsa:

Erotiskt Mentorskap (EM) är ett nätverk av mogna och erfarna människor som kan erbjuda mentorskap beträffande relationer, kärlek och erotik. Vi vet att behovet av de tjänster vi kan erbjuda är stort. Det kan handla om dåligt självförtroende på det sexuella planet orsakat av fysiska eller psykiska trauma. Det kan också vara så enkelt som att du aldrig har haft chans att träna den sexuella varlesen i dig tillsammans med en erfaren och lyhörd partner.

Våra mentorer består av ett nätverk av välutbildade, socialt väletablerade, jämställda, allmänmänskligt mogna, fräscha och erotiskt erfarna personer i åldrarna 30-60 år, som med sina eventuella partners medgivande arbetar som erotiska mentorer.

Vi fungerar dock ej som kontaktförmedling, och erbjuder med andra ord inte stadigt förhållande eller eskorttjänster! Vi kan för närvarande endast nås genom rekommendation / remiss från erotisk pedagog, sexolog, psykolog eller annan relationsrådgivare du söker råd hos.
.

Sedan så har de länkar till andra och en kategori kallar de för remisslänkar där man finna en länk till Ylva Franzens hemsida! Jag får nog ta kontakt med henne och ta reda på mer om detta. Man blir ju nyfiken…
.
.

funderarpa.jpg


Andra bloggar om: , , , ,