whore2.jpgMånga feminister har svårt att förstå min koppling mellan prostitutionspolicyn och förtrycket av den kvinnliga sexualiteten, jag tycker att när man säger att ingen prostitution kan ske med glädje, att all prostitution sker av tvång… att man då samtidigt förtrycker den kvinnliga sexualiteten.

Många har också svårt att ta till sig att man som eskort faktiskt kan tycka om och även njuta i det här jobbet.

Jag har tidigare här i min blogg postat ett inlägg som heter Sveket mot sexarbetarna och den kvinnliga sexualiteten. Samma inlägg postade jag på Flashbacks diskussionsforum under feminism.

Tänkte ge er ett exempel på ett inlägg skrivet av en feminist i min tråd på Flashback samt mitt svar till henne. Feministen har gett mig sin tillåtelse att citera hennes inlägg här.
.
Inlägg av en feminist på Flashback
Visst borde de prostituerades situation stärkas, de lever oerhört utsatt, med små om ens några möjligheter att få hjälp och stöd från samhället, tex sjukpenning pension mm. Det är en mkt kvinnofientlig och människofientlig politik att utestänga den gruppen från samhällets skyddsnät. Men när du blandar ihop sex med prostitution är du på fel spår. Prostitution finns för att tillfredsställa männens sexualitet. I princip kan man säga att en torsk hyr en vagina för att runka i.

feminism.jpgFörsök inte slå i mig att det finns en massa prostituerade som alla är kåta och glada åt att bli hanterade och slabbade på av okända män. Om det vore så skulle de inte behöva ta betalt. Det finns ganska många kvinnor som inte tar betalt för att ha sex med en man. I själva betalningen införstås att detta är något den prostituerade endast gör för pengarna. Annars vore betalningen överflödig. Visst finns det finns prostituerade som tycker att jobbet är ok, och de har uppenbarligen valt det för att de tycker det är enklare och bättre betalt än att tex torka diarré av en gammal kärring. Det har jag full respekt för.

MEN! Sitt inte och påstå att du njuter av det osv. Stå upp för att det är ett jobb som du kan palla men knappast njuta av, men kvinnlig sexualitet och njutning har inte mycket plats i prostitutionens värld. Att man intalar sig det är ett tecken på att ens naturliga instinkter som kvinna är skadade. Det är självbedrägeri.

Feminismen är det som har lett fram till den förhållandevis fria sexualitet vi har idag, och är på intet sätt sexualfientlig, tvärtom, om man tror de har man inte läst sin enklaste läxa ur feministisk grundkurs ens.

whore.jpg

Mitt svar
Tänk efter vad du skriver här…
Du skriver att OM det finns en massa prostituerade som alla är kåta och glada åt att bli hanterade och slabbade på av okända män, så skulle de inte behöva ta betalt!!!
Alltså enligt dig så är själva betalning ett tecken på att det är bara pengarna vi gör detta för. Vilket konstigt resonemang!

sensual_morning.jpgJag är kåt och glad, blir aldrig hanterad och slabbad på av en okänd man, däremot så älskar jag med okända män, och nej visst jag behöver inte ta betalt – men jag gör det! Jag har torkat skit från okända människors rumpor och gjort det för jag har ett stort omsorgsbehov och är en vårdande personlighet.

Jag tyckte om mitt jobb som sjuksköterska och du… jag tog betalt för att göra jobbet! Visserligen fick jag en usel lön men jag gilla jobbet! Många sluta dock pga den dåliga lönen trots att de trivdes med själva jobbat. Hmmm enligt ditt resonemang så skulle man ju jobbat som sjuksköterska utan lön!

Har en kompis som är en duktig kroppsterapeut och massör. Hon har valt jobbet frivilligt och älskar det, men du hon tar betalt för sina tjänster!!! För hon är duktig på detta! Jag älskar sex och erotik. Jag har frivilligt valt att sälja sexuella tjänster till de kunder jag själv väljer att träffa och jag tar bra betalt för mina sexuella tjänster! För jag är duktig på älskogskonst!

sensual_soft.jpgNär man som du skriver att jag inte kan njuta och tycka om mitt jobb… så säger du ju samtidigt att jag som kvinna inte kan njuta av sex med okända män = undertrycka den kvinnliga sexualiteten.

Vad sjutton har det med att göra om jag tar betalt eller inte? Det är rätt logiskt att vi alla väljer jobb som vi trivs med och som vi är duktiga på eller hur!

Och mina kunder då… vad har du för syn på deras sexualitet, mannens sexualitet? Skulle sexköpare vara en speciell grupp män i samhället och skilja sig från den helt vanlige svenska mannen?

Har inte män behov av att både uttrycka och få ömhet?

De flesta män jag träffat i hela mitt vuxna liv är mycket måna om den partner de älskar med. Om kvinnan njuter så njuter de mer, de älskar att se en kvinna komma och få orgasm. De vill vara duktiga älskare.

Sexköparen skiljer sig inte från alla andra män i sin sexualitet. Ok några få procent av mina kunder vill inte själva ge så mycket utan bara bli bortskämda. Men vet du vad? Jag älskar att se en man njuta så jag tycker om den biten av jobbet också.

sensual_gestalt.jpgVisst är det hemskt och förkastligt att en kvinna njuter av sex, är lösaktig och knullar vem som helst, du vet ett luder! Och jag då som är allt det + att jag tar betalt för det! Jag borde veta mitt värde och göra detta frivilligt gratis eller hur!

Nej du! Jag vet mitt värde som kvinna. Jag vet hur värdefulla mina egna personliga egenskaper är, min sexuella förmåga och det faktum att jag är så stark, trygg i min egen sexualitet och på övriga områden så att jag kan jobba som eskort och ta mycket, mycket bra betalt för detta! Jag är en stolt yrkeskvinna! Jag ser pengarna jag tjänar på mitt jobb som ett slags värdebevis på att mina tjänster faktiskt värderas högt i det samhället vi lever i.


Pingat på intressant.se. Andra bloggar om: , , ,