whore.jpgDet är svårt att som sexsäljare göra sin röst hörd i debatten fastän så många debattartiklar om prostitution handlar om oss som säljer sex. Oftast har man inte en chans att bemöta det som skrivs.

Linna Johansson skrev i lördags 3/2 en ledare i Expressen som jag svara på med mitt inlägg – Var ska vi börja vårt samtal Linna Johansson.

I mitt inlägg och via ett mail bjöd jag hit Linna för samtal direkt med oss som säljer sexuella tjänster:

… Om du tycker debatten om prostitution är meningslös, saknar måltavla och metoder eller om du har lust att peta i sexsäljares vittnesmål så är du mycket välkommen till min blogg.

Där finns det verkliga sexsäljare som inte ställer sig bakom sexköpslagen. Varför inte tala direkt till oss om du anser att det vi berättar låser debatten eller att debatten förs som en skuggboxning. Känn dig välkommen att svara på mitt inlägg om din ledare, kommentera andra inlägg eller att skriva ett eget på min blogg …

lij.jpgIgår fick jag ett svar via mail och idag fick jag Linna Johanssons tillåtelse att publicera hennes svar här på bloggen:

hej isabella
tack för din inbjudan till din blogg.
kikade in på den och ditt svar på min krönika. inte ngn vidare miljö måste jag säga, där snacket mest går ut på att ifrågsätta huruvuda jag ens kan kallas ledarskribent. klickade bl a vidare på http://www.xingfu.se/blogge/ där jag och andra kvinnliga kollegor diskuteras i gammal god ‘dum men snygg’-anda, jag kallas ”sexneurotisk nymfoman” osv. som sagt, inte min typ av miljö, inte min typ av samtalspartners.
men jag vill tacka för ditt mail.

mvh/linna johansson

.
roseline.jpg

.
Andra bloggar om: , , , , , , , , , , .
.
Bloggtoppen.se .
..badge_intressant.png