Det är många som har reagerat över Maria Vuittons inlägg om mig och om horor. Och visst är det tråkigt att se den här inskränktheten, idiotin och detta öppna förakt för horor i olika blogginlägg och kommentarer på nätet. Att se att människor så lättvindigt kan fördöma andra.

Många blir upprörda, med all rätt, jag själv blir inte så upprörd även om jag kanske borde bli det, jag försöker istället
se det positiva i det hela.

Det kan t.ex. vara bra att horstigmat (den sociala skammen) som jag tjatar om så ofta blir fullt synlig ibland.

En orsak som ligger bakom den här typen av kommentarer kan vara att det är viktigt för många unga människor att inte avvika från normen, det normala. Men framför allt beror det på okunskap och fördomar.

Det är synd att de inte inser att det enbart är fördomar de utgår ifrån i sitt tyckande. Och ok de kan få stöd från likasinnade, men de flesta människor tycker inte om idioti och inskränkthet.

Och på Internet och i vanliga livet så vinner man nästan aldrig något i längden på en sådan attityd. Det är dessutom föga utvecklande för en själv att aldrig tänka längre än näsan räcker.

Men det som är bra med det hela är att en del kanske ändå tar sig hit och börjar skaffa sig kunskap om ämnet istället för att bara tjattra med i ”usch fy vad hemskt med en kvinna som är en hora” eller ”stackars hennes barn, tänk att ha en hora till mamma”.

En annan anledning till att jag själv inte har reagerar så starkt som andra mot detta är att jag vid det här laget är ganska härdad i den här debatten.

Det ska till rätt mycket för att jag ska bli arg och framför allt fokuserar jag nog mer på vad makthavare säger. Det är kanske illavarslande i sig, för det mest sunda borde ju vara att reagera starkt mot sådana här tendenser.

Jag började faktiskt blogga för att jag mötte så mycket fördomar, okunskap och förakt på Flashbacks forum. När jag bemötte det där så fick jag efter ett tag börja upprepa vad jag redan hade skrivit.

Jag samlade därför ihop alla mina inlägg på Flashback och skapade den här bloggen. Alla som ville veta hur det är att arbeta som eskort kunde jag sen hänvisa hit. Och det var rätt kul att se hur många det var som ändra sin uppfattning om prostitution genom att de bara vågade ta till sig ny kunskap och tänka till lite i de här frågorna. Kanske fler kommer göra det…

Men många väldigt inskränkta människor och/eller fanatikerna i de här frågorna vågar inte tyvärr inte ta en debatt direkt med mig, jag har försökt men många av dem klarar det inte, så då jag skiter i dem. Jag gläder mig istället åt att så många människor förstår och kan tänka längre än näsan räcker istället.

Tänk bara…. efter debatten i TV så har jag inte fått ett enda negativt mail!

Men jag har förstått att både Andreas Gustavsson och Josefin Brink har blivit ganska hårt kritiserade (på en seriös nivå) för de argument de la fram i debatten. Jag tycker det säger en del.

Att sen folk gillar att håna mig anonymt på en del bloggar… vad betyder det?

Maria Vuitton är tyvärr långt ifrån ensam i bloggvärlden om att skriva föraktfullt om horor. Jinge gör det t.ex. med jämna mellanrum (även om han själv inte inser eller vill erkänna detta) och det finns andra… men jag har liksom tröttnat på dem…

Här några andra bloggares inlägg om detta ämnet:

.

.
Andra bloggar om: , , , ,
.
Bloggtoppen.se ...badge_intressant.png