Läste nyss följande kommentar från Johanna Parikka Altenstedt:

Isabella Lund. Jag diskuterar inte med pseudonymer. Om du envisas att dra in mig i dina sliskiga felskrivningar fler gånger kommer jag att “outa” dig på min blogg. Tro mig – jag kan om jag vill. Som jag gjorde med din kompis Niklas. Jag har inte arbetat med MC sedan januari så du har inte någon anledning att dra in mig i dina nuvarande debatter eftersom jag vet inte vem du är.

Det finns anledning att ta detta hot på allvar.
.

.

Öppet brev till Johanna Parikka Altenstedt!
Det som är allra viktigaste i min värld är mina barn. Två helt underbara människor som förtjänar så mycket mer än vad jag kan ge dem. De förtjänar inte att drabbas av det horstigma som skulle drabba dem om du outar mig, dvs berättar min riktiga identitet offentligt. De är på väg in i vuxenlivet och alla tonårsföräldrar vet hur viktigt det är i den åldern att saker utåt ska vara så normalt som möjligt och absolut inte pinsamt. Det är två tonåringar som i hela sitt liv har uppskattats av lärare, kamrater och deras föräldrar, de är kloka, duktiga smarta och jag är så stolt över dem och älskar dem mer än vad någon kan föreställa sig.

Vad händer om någon av deras kompisars föräldrar får reda på att de har en mamma som säljer sexuella tjänster, att de har en mamma som är hora? Vad händer nästa gång någon av dem kommer i en konflikt med någon? Hur kommer de att bli behandlade av omgivningen och av sina lärare, som horungar? Och hur kommer deras pappa, min fd sambo reagera om han får reda på detta? Jag vet att han kommer att ställa till ett helvete för både mig och mina barn, ett helvete som mina barn absolut inte förtjänar.

Om du outar mig så är det mina barn du kommer att straffa och naturligtvis är detta ett effektivt sätt att komma åt mig på. Men om det skulle hända så skulle jag aldrig förlåta mig själv.

Jag skäms inte för vem jag är eller vad jag gör. Mina vänner, mina syskon och min släkt är vuxna och kan om de vill offentligt ta avstånd ifrån mig om de inte vill drabbas av horstigmat, men det kan inte mina barn göra.

Mina föräldrar är gamla och de är i ett annat läge, de skulle aldrig ta avstånd från mig. Men sanningen om att deras dotter säljer sexuella tjänster, ja den sanningen skulle säkert göra dem oroliga för mig men framför allt… så skulle de nog mest bli arga över att jag utsätts för diskriminering, förtryck och förföljelse. Och om jag känner min far rätt, om han visste idag om att du hotar mig… ja då skulle han direkt åka ner till länsstyrelsen i Malmö och ställa till ett jäkla liv för att försvara mig mot dig, för så är min pappa. Men det ska han inte göra och du ska också besparas från sådana konsekvenser…

För jag vill inte och kommer inte att blanda in dem, mina syskon eller min släkt och framför allt inte mina barn i min kamp för rättvisa och mänskliga rättigheter och bra arbetsvillkor för sexarbetare.

Så du vinner Johanna! Grattis du har lyckats. Jag kommer att vara tyst i debatten hädanefter. Nu försvinner Isabella Lund och jag hoppas att du nöjer dig med det och avstår från att outa mig som du hotar med. Snälla gör inte det! Snälla avstå för mina barns skull, de har inte gjort dig något illa. Du har nu tystat mig för gott låt det stanna där.

Vänligen
Isabella Lund
.

.
Till mina kära läsare!
Tack för att ni så troget har återkommit, läst mina alldeles för långa inlägg och lyssnat på vad en sexarbetare har att säga. Jag hann blogga ungefär ett år och att denna bloggen skulle bli en av de mest lästa i Sverige var absolut ingenting jag förvänta mig. Tack för ert stöd och för alla trevliga diskussioner som har förts här.

Min blogg kommer att ligga kvar här ett tag men jag kommer att stänga av möjligheten att kommentera inlägg och jag kommer inte att tillåta några kommentarer till detta inlägg heller. Jag vill inte att Johanna Parikka Altenstedt provoceras av något som någon kan skriva här. Jag vill också be er att inte provocera Johanna Parikka Altenstedt på något sätt så att hon i ren ilska gör allvar av sitt hot.

Jag kommer framöver inte att delta i några diskussioner på nätet, medverka i media, skriva debattartiklar och/eller kommentera på någon annans blogg. Min tystnad kommer att förbli total och det kommer vara mycket lätt för mig att vara tyst för det är mina barn värda och det minsta jag kan göra för att de inte ska drabbas av horstigmat. Mina barns bästa kommer alltid att sättas först.

Det var kul så länge det vara. Sköt om er!

Kram på er!
Isabella Lund
sensuellqvalite@hotmail.com
.

.

.
Andra bloggar om: , , ,
, .
.
Bloggtoppen.se ...badge_intressant.png